Kesztölc Kestúc

keresés

Túránk fölmegy a falu mögött a kéken és aztán Sasfészek, Pilis-nyereg, Kilátó, le Szántó fölött és aztán Klastrompusztán át vissza

Kesztölc főutcájának nyugati végéig kellemes séta esik, útközben apró pincesorok a hegyek felőli oldalon.

Az utolsó házak után jobbos elágazást találunk és rajta kék jelzést a Pilis sziklái felé.. 600 métert sétálunk északnak az aszfalton, aztán a réten közelítünk a Kétágú-hegyhez és a sziklák alatt jobbra kanyarodva megkeressük a sárga + jelzést: ez visz föl  a gerincre és egy kicsit azon túl is, majd jobbra fordul és 200 méter látványos séta után eljutunk a Sasfészek kulcsosházhoz.

A Sasfészek kulcsosháztól a zöld □, majd a normál zöld jelzésen sétálunk és 3000 méter után a Pilis-nyereghez érünk, ahol asztalok, kis esőbeálló és egy második világháborús emlékmű vár bennünket.

A Pilis-nyeregtől a zöldön megyünk tovább keletnek eleinte jó kis szinteket mászunk meg majd aztán 4000 méteren keresztül a hegy oldalában sétálunk és egy gyönyörű nagy réten találjuk meg az elágazást (balra) a Boldog Özséb kilátóhoz.

A Boldog Özséb kilátó után vissza a zöld jelzéshez, amelyen látványos szerpentin utunk lejutunk a Szántói-nyereg közelébe, találkozunk a sárga + jelzéssel, azon jobbra (nyugatnak fordulunk) és Pilisszántó fölött széles erdei úton jutunk el Klastrompusztára, onnan vissza Kesztölcre.

Olvasta már?

Túrák

Balogh Tamás túravezetőt, a Falusi Kalandtúrák kezdeményezés vezetőjét megkértük, hogy ajánljon néhány túrát Kesztölc környékén.